حمله ناكام با پوشش انتقام

اوايل صبح روز گذشته بود كه خبري مبني بر حمله مسلحانه به خودروي يك نماينده منتشر شد. ماجرا مربوط به مجید ناصری نژاد، نماینده مردم شادگان بود. در ابتدا برخي تصور كردند كه اين حمله تروريستي بوده است ولي در ادامه اين نماینده مجلس، جزییات تیراندازی به خودروی شخصی خود را شرح داد. مجید ناصری نژاد گفت: شب گذشته با برخی مسئولان در حوزه انتخابیه، میهمان یکی از دوستان بودیم که ناگهان صدای تیراندازی شدیدی شنیده شد. نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در این حادثه خودروی شخصی بنده و بخشدار و سایر مسئولان همراه مورد تیراندازی واقع شد، افزود: تیراندازان خودروی بنده را می شناخته و به صورت تعمدی آن را مورد شلیک گلوله قرار داده اند.
در پي ناامني
ناصری نژاد ادامه داد: طبق فیلم هایی که از دوربین های مدار بسته به دست آمده فرد از خودروی خود خارج و با به رگبار بستن خودروها از محل متواری شده است.
وی گفت: این حادثه می‌تواند علل و ریشه‌های مختلفی از قبيل رقابت‌های انتخاباتی گرفته تا فتنه های محلی و اقدامات ضد انقلاب در این مدت داشته باشد. ناصری نژاد با تاکید بر اینکه در چند مدت اخیر عده‌ای از افراد به دنبال ایجاد ناامنی در خوزستان هستند، گفت: عوامل زیادی پشت پرده اند و از مدت ها قبل به مسئولان در خصوص ناامنی ایجاد شده در خوزستان هشدار داده بودیم. وی با تاکید بر اینکه در نتیجه این ناامنی ها بسیاری از مردم مهاجرت کرده اند، تصریح کرد: وفور سلاح در استان مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده، از این رو باید جلوی رد و بدل شدن آن گرفته شود.


سلاح آزاد؟!
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه حمل سلاح آن هم از سوی جوانان کم سن و سال در خوزستان خطر ساز است، افزود: مردم با این وضعیت احساس امنیت نکرده و همیشه تصور تیراندازی به خود را خواهند داشت. ناصری نژاد ادامه داد: متاسفانه شب تا صبح تیراندازی‌های بسیار در منطقه به گوش می رسد که باید جلوی آن گرفته شود.
وی با بیان اینکه کنترل ضعیفی بر حمل سلاح در این منطقه صورت می‌گیرد، گفت: اگر تیراندازی به مسئولان باب شود، خط قرمزی شکسته خواهد شد که دیگر کنترل آن سخت خواهد بود. عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، همچنین در پاسخ به این سوال که قبل از این موضوع تهدیدی شده بودید یا خیر، گفت: خیر از جایی تهدید نشده و تاکنون با چنین موضوعی رو به رو نشده بودم.
داستان يك تيراندازي
سعیدی نیا، فرمانده انتظامی شهرستان شادگان درباره اين ماجرا گفت افراد ناشناس دریکی از مناطق شهرستان شادگان در پی اختلاف با صاحب منزلی که در آن نماینده مجلس بوده اقدام به تیراندازی به سمت خودروهای پارک شده می کنند که تعدادی تیر به دو دستگاه خودروی همراهان نماینده که در محل پارک شده بودند، اصابت می کند. از همان لحظات اولیه اقدامات اطلاعاتی و پلیسی انجام شد و دو مظنون در این رابطه شناسایی شدند. در این حادثه هیچ گونه آسیبی به کسی وارد نشده است و نتایج اقدامات پلیس اعلام می شود.
ماجراي يك ترور
آخرين باري كه به نماينده‌اي حمله شد، مربوط به سال 95 بود كه در آن یک گروه از مسئولان محلی کرمانشاه( شامل فرماندار اسلام آباد غرب، حشمت ا... فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی،مهندس نیک‌فر مسئول پزشکی اسلام آباد) در هنگام بازدید از منطقه مرزی ریجاب مورد سوء قصد قرار گرفتند.
در آن زمان احمد صفری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با میزان در تشریح این حادثه تروریستی اظهار کرد: در این سوء قصد فرامرز اصغری، فرماندار اسلام آباد چند تیر خورد و در حال حاضر در اتاق عمل و حال وی وخیم است. وی درباره آخرین وضعیت فلاحت پیشه، نماینده مردم اسلام آباد در مجلس دهم تاکید کرده است خوشبختانه هیچ آسیبی به آقای فلاحت پیشه نرسیده و تنها بخشی از ابروی وی خراشیده شده است ولي متاسفانه در این حادثه تروریستی راننده آقای فلاحت پیشه به همراه مهندس نیک‌فر مسئول دامپزشکی آسلام اباد به دست گروه‌های تروریستی به شهادت رسیدند. آن زمان صفری با اشاره به اینکه عامل این حادثه تروریستی گروه پژاک بوده است گفت كه عوامل این حادثه تروریستی متاسفانه در جنگل های کرمانشاه متواری شدند اما تحت نظر قرار دارند و ما امیدواریم با توجه به اشراف نیروهای اطلاعاتی ما دستگیر شوند.
تروريست‌هاي ناكام
بعد از اين اظهارات علاءالدین بروجردی، ريیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نيز با اشاره به حمله مسلحانه عوامل تروریستی ضدانقلاب به خودروی نماینده و فرماندار اسلام آبادغرب و دالاهو نسبت به فعالیت مجدد این تروریست‌ها ابراز نگرانی کرد و گفت: وزارت کشور باید هرچه سریع‌تر نسبت به پاکسازی منطقه از عوامل تروریست اقدام کند. نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه طبق اطلاعات به دست رسیده، شخص آقای فلاحت پیشه یکی از اهداف تروریست‌ها بوده که البته جان سالم به در برده است، عنوان کرد: به نظر تروریست ها خودروی نماینده اسلام آبادغرب را تحت نظر داشته و آن را مورد هدف قرار داده اند اما بعد از اینکه متوجه شدند آقای فلاحت پیشه در خودروی دیگری است آن را نیز مورد اصابت رگبار مسلسل های خود قرار دادند.
وی افزود: بنده از طرف کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خدمت خانواده بازماندگان شهدای این حادثه تروریستی تسلیت عرض کرده و امیدوارم با اقدام سریع نیروهای امنیتی به خصوص مسئولان وزارت کشور که مسئولیت امنیت کشور را برعهده دارند، عوامل جنایتکار این فاجعه دستگیرشوند و به سزای عمل خود برسند.
بروجردی در ادامه با اشاره به فعال شدن مجدد عوامل ضدانقلاب برون مرزی در داخل کشور، گفت: اخیرا نیروهای ضد انقلاب درگیری هایی نیز با نیروهای سپاه داشته اند که به نظر می رسد حادثه ترور نماینده مجلس نیز کار عوامل گروهک های ضدانقلاب خارجی است که به داخل نفوذ کرده و این ترور حساب شده را انجام داده اند.
ریس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه عوامل تروریستی هم اکنون از سوی نیروهای سپاه پاسداران تحت تعقیب هستند، خاطرنشان کرد: امنیت در نقاط مرزی بالاست اما تحرکات اخیر گروهک های ضدانقلاب که تعداد قابل توجهی از آن‌ها از سوی نیروهای سپاه به درک واصل شده‌اند، پدیده جدیدی است که باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد و از وجود تروریست ها پاک شود.
لزوم مراقبت از امنيت
هرچند برخي مي‌گويند كه اين حمله به نماينده شادگان تروريستي نبوده و به دليل مشكلات شخصي با اين فرد صورت گرفته اما از شيوه عملكرد هر دو تيمي كه به نمايندگان حمله كردند اين شائبه ايجاد مي‌شود كه اين حمله جديد نيز تروريستي بوده است.
با توجه به آنكه دشمنان جهاني و منطقه‌اي تمام تلاش خود را به كارگرفته‌اند تا ايران را ناامن كنند، به نظر نيروهاي مسئول بايد تمام توجه خود را روي مسائل اصلي كشور جلب كنند و نگذارند حاشيه‌سازي براي نظام و ملت ايجاد شود.